Wat betekent voice over?

Wat betekent voice over?
Rate this post

Leestijd artikel: 2 minuten

Een voice over is een persoon die professionele audio- en videoproducties inspreekt. De tekst wordt kant en klaar aangeleverd door de klant en ingesproken door de professionele voice over. Naast een mooie stem wordt er rekening gehouden met de uitspraak en gaat het er vooral om dat een boodschap goed wordt overgebracht, zonder dat het opgelezen klinkt. 

Wanneer een stem overkomt alsof je wordt aangesproken door goede een vriend weet je dat je een geslaagde voice over bericht heb laten inspreken. De stem moet in staat zijn om een grote groep (potentiële) klanten aan te spreken en te interesseren voor jouw dienst of product. Door te kiezen voor een goede voice over kun je zelfs een boodschap overbrengen met de juiste emotie, bijvoorbeeld met een leuke welkomstboodschap wanneer een klant jou opbelt. Door voice over berichten in te zetten voor je VoIP telefonie geef je jouw organisatie een professionelere uitstraling en de beller de beste ervaring.

Het resultaat: klanttevredenheid en meer leads/conversies.

Verschil voice over en stemacteur

De begrippen stemacteur en voice over worden vaak met elkaar verward, terwijl het verschil toch eenvoudig is uit te leggen. De naam stemacteur verklapt eigenlijk het verschil tussen een voice over en stemacteur al. Een voice over gebruikt zijn eigen stem en zet deze met enkele kleine variaties in om een bericht in te spreken. Dit is de zogeheten tone of voice. Bedrijven kiezen op basis van de tone of voice de juiste voice over uit. Dit kan een man of een vrouw zijn.

Een stemacteur kun je vergelijken als een acteur op de televisie. Zij spelen in meerdere films en nemen verschillende rollen op zich. Een stemacteur is eigenlijk hetzelfde. Een stemacteur kan meerdere stemmen acteren en is eigenlijk meerdere voice overs in één persoon. Ze worden vaak ingezet voor tekenfilms, omdat zij meerdere personages kunnen inspreken en deze hierop kunnen afstemmen.

Waarvoor worden onze voice overs ingezet?

In de telefonie branche worden onze voice overs breed en veelzijdig ingezet door kleine en grote organisaties. Doordat onze klanten steeds vaker ingesproken voice over berichten gebruiken en de vraag door stijgende populariteit in Nederland blijft groeien hebben wij een groot en enthousiaste team voice overs samengesteld. Zij worden dagelijks ingezet voor het inspreken van professionele berichten voor telefonie van bedrijven. 

Hieronder een paar voorbeelden hoe je een voice over bericht kunt inzetten.

– Voice over ingesproken voicemailbericht: “Dit is de voicemail van VOIPZeker. Helaas zijn wij vandaag gesloten. Spreek de voicemail in dan bellen wij z.s.m. terug.”
– Voice over ingesproken welkomstboodschap: “Goedemorgen, welkom bij VOIPZeker”
– Voice over keuzemenu’s: “Om jou z.s.m. in contact te brengen met de juiste persoon, vragen wij jou een keuze te maken in het keuzemenu.”
– Voice over wachtrij: “Er zijn nog 3 wachtenden voor je. Een ogenblik geduld aub.”
– Voice over mededeling: “Ben je op de hoogte van onze speciale zomeractie? Neem een kijkje op onze website of blijf aan de lijn.”

De beste professionele voice over berichten kopen vanaf €32,50

Een professionele voice over kopen is zo gepiept bij VOIPZeker, en dat voor een hele scherpe prijs! Wij hebben de mogelijkheid om voice over berichten te leveren in alle talen. Beluister voorbeelden van onze professionele voice over berichten hieronder en vraag deze direct aan onder vermelding van 1) Naam voice over 2) Bedrijfsgegevens 3) In te spreken tekst

Offerte voice over


Voice over – Bonne (man)                           Voice over – Vincent (man)

     

Voice over – Jens (man)                               Voice over – Romy (vrouw)

     

Voice over -Alexandra (vrouw)                   Voice over – Esther (vrouw)

     

Voice over – Pamela (vrouw)                       Voice over – Tamara (vrouw)

     

Search
Recente berichten
Volg ons

Inschrijven voor nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van het laatste nieuws van VOIPZeker, VoIP telefonie en tech.

Blije klant

VoIP telefonie berekenen