We maken het regelmatig mee dat klanten een zoektocht beginnen naar een andere provider of hun diensten verder willen professionaliseren maar niet goed weten waar ze moeten beginnen. De vraag “waar moet ik als bedrijf rekening mee houden bij het optimaliseren van mijn zakelijk telefoonabonnement?” krijgen wij dan ook regelmatig te horen.
Voor elke ondernemer en manager die op het punt staat zijn zakelijke telefonie weer eens onder de loep te nemen hebben wij hieronder een aantal tips uitgewerkt en een aantal vragen opgesteld die je jezelf asl voorbereiding zou kunnen stellen.
- Zet de vraag intern uit. Vraag aan een aantal collega’s of zij alle vragen die ze hebben over zakelijke telefonie abonnementen, de apparatuur en functies, afzonderlijk van elkaar, op papier zetten.
- Ga dan bij elkaar zetten en kijk of je de volgende vragen misschien al hebt en of jullie samen deze verder kunnen beargumenteren.✔ Wil het bedrijf een fail-over systeem (bereikbaar blijven en zijn bij uitval van stroom/internet)
✔ Wil het bedrijf belminuten afkopen of betalen per minuut
✔ Wil het bedrijf waar dan ook ter wereld de telefooncentrale eenvoudig op afstand kunnen beheren.
✔ Wil het bedrijf een eenvoudiger beheer van de telefooncentrale (met overzichtelijk belplan en call-flow in één oogopslag).
✔ Wil het bedrijf statistieken en rapportage mogelijkheden hebben op inkomende en uitgaande gesprekken.
✔ Wil het bedrijf eenvoudig en snel kunnen uitbreiden met elk soort toestel (vast, handset of mobiel).
✔ Wil het bedrijf blijven innoveren met een telefooncentrale door mee te gaan in ontwikkeling van nieuwe functies en mogelijkheden.
✔ Wil het bedrijf één telefooncentrale (op termijn) op verschillende locaties kunnen inzetten. In Nederland maar mogelijk ook in andere landen, maar toch laten beheren door 1 beheerder.
✔ Wil het bedrijf alle functies van de telefooncentrale direct kunnen combineren met een simkaart.
✔ Wil het bedrijf alle functies van de telefooncentrale direct kunnen combineren met vaste telefoons en andere toestellen en apparaten.
✔ Wil het bedrijf gebruik maken van de mogelijkheden om te gaan bellen via onze pc.
✔ Wil het bedrijf toestellen overal mee naartoe kunnen nemen en overal bereikbaar zijn.
- Bedenk wat voor het bedrijf de meest ideale situatie op dit moment is en waarop jullie nu de telefonie ingeregeld willen hebben. Dit in functionaliteiten en praktische zaken.
- Denk na over de toekomst en de groeiambities van het bedrijf.
- Maak een lijstje van wat je al hebt en hoeveel je daar maandelijks aan kwijt bent.
Ons advies: probeer je aan deze volgorde te houden. Veel mensen limiteren zichzelf door te gaan denken vanuit een bestaande situatie.
Wanneer je alle vrijheid hebt en gewoon gaat kijken naar wát en hóe je jouw zakelijk telefoonabonnement ingeregeld wilt hebben kom je tot leuke verrassingen. Wij raden iedereen aan dit jaarlijks te doen, gewoon om te kijken of je nog goed zit. Er is altijd ruimte voor verbetering in functies of besparing op kosten.
Uiteraard zijn wij er ook voor jullie als sparringpartner. Wij nemen jullie graag aan de hand mee door de wereld van opties en mogelijkheden die zakelijke telefonie te bieden heeft. Heb je nog vragen of wil je een gratis inventarisatie? Neem contact met ons op en bel naar 088 – 066 0880.
Bekijk ook
> Wanneer heb jij voor het laatst naar je zakelijke telefonie gekeken?
> VOIPZeker simkaart goed alternatief voor bedrijven
> Realtime statistieken voor managers