VoIP voor Dummies 2
Indien je het vorige blog over VoIP telefonie, VoIP voor Dummies 1, hebt gelezen is het natuurlijk onterecht dat ik je nog steeds een Dummie noem. Maar zo snel kon ik geen nieuwe pakkende titel vinden, dan maar VoIP voor Dummies 2. Uiteraard blijf ik wel gewoon Algemeen Beschaafd Nederlands praten, zodat iedereen het lekker kan blijven volgen.
We weten inmiddels wat VoIP bellen is en enkele voordelen en functionaliteiten ervan. Niet? Lees dan even snel nog het vorige blog VoIP voor Dummies 1.
Bellen via VoIP heeft zoals we hebben besproken meerdere handige functionaliteiten voor de medewerkers maar we zijn er natuurlijk ook voor de ondernemers.
Krijg jij als ondernemer een toffe nieuwe locatie en ben je bezig met het verbouwen? Gebruik dan eens de vast op mobiel optie. VoIP telefonie maakt het mogelijk om inkomende oproepen (tijdelijk) te sturen naar je mobiele telefoon. Zo blijf je altijd en overal bereikbaar, wel zo prettig.
Gespreksopname, een heel handige functionaliteit waarbij je naderhand ervoor kan kiezen om gesprekken te beluisteren. Dit door middel van gespreksopnames die worden verzonden naar je emailadres als een MP3 bestand. Deze bestanden kunnen goed gebruikt worden voor trainingsdoeleinden of voor de eigenaren, even een kwaliteitscheck doen bij je medewerkers. (Ik weet het, daar heb je waarschijnlijk helemaal geen tijd voor, maar toch wel leuk dat de optie er is mocht je je een keer vervelen).
Zit je vaak achter je pc? Zou je het dan niet prettig vinden om ook een telefoonnummer te kunnen bellen met een muisklik? Met Click to Dial kan je met een muisklik een telefoonnummer bellen vanuit je Outlook of contacten vanaf een website. Snel en efficiënt!
Sommige personen, zowel zakelijke relaties als persoonlijke contacten, wil je direct spreken. Daar hebben we met VoIP bellen wat voor geregeld. Door middel van een persoonlijke doorkiesnummer krijgen deze mensen direct jou aan de lijn. Wees wel voorzichtig, geef dit nummer niet zomaar aan iedereen. VoIP telefonie maakt het ook mogelijk om nummerherkenning toe te passen. Zo kunnen jou VIP-klanten voorrang krijgen. Ik zal je verklappen dat zij dat gegarandeerd prettig zullen vinden.
We hebben tot zover een heleboel mogelijkheden en functionaliteiten gehad wat een inzicht geeft in VoIP telefonie. Maar uiteraard valt er meer te vertellen. Maar nu we officieel geen dummies meer zijn, is het tijd om wat dieper te graven! Tot bij het volgende blog.