VoIP en Voicemail

Rate this post

VoIP en Voicemail

Ben jij er ook zo een, eentje die meestal niet zijn voicemail niet afluistert? Ja? Dan hoor je bij de groep van de grote meerderheid. Bij voicemail denkt men al gauw aan mobiele telefoons. Maar in de zakelijke markt is een voicemail net zo gebruikelijk en zeker ook belangrijk. In tegenstelling tot privé voicemails, worden er in zakelijk gekleurde voicemails wel belangrijke dingen gevraagd of gemeld. Het zou zonde zijn als jij hier geen gebruik van zou maken. Stel je voor, dat je klanten misloopt of informatie verloren gaat omdat je geen goedwerkende voicemail hebt. Dat willen we natuurlijk niet, daarom dit blog over de mogelijkheden van voicemail in de wereld van VoIP.

Wat kun je met voicemail?

Voicemail met VoIP is net wat anders dan dat je gewend bent van je voicemail functie op je smartphone. Het kent namelijk meer functionaliteiten wat je zeker weten erg prettig zult vinden. Maar waar heb ik het dan precies over?

Om te beginnen, indien een klant je voicemail heeft ingesproken, betekend dat waarschijnlijk dat je niet in de buurt van je telefonie bent. Dan is het uiteraard moeilijk om het bericht na te luisteren. Gelukkig bestaat er met VoIP voicemail de mogelijkheid om de ingesproken bericht als audiobestand naar je e-mailbox te laten sturen. Het ingesproken bericht wordt direct als mp3 bestand gemaild en deze kun je overal afspelen vanaf je pc of smartphone en verder verwerken of zelfs archiveren in een CRM pakket. Lekker flexibel dus.

Zijn je medewerkers soms laks en wil je ervan zeker zijn dat de voicemail bericht goed aankomt en wordt beluisterd? Message reader maakt dit mogelijk. Nadat een voicemailbericht is ingesproken belt de message reader vooraf ingestelde nummers totdat iemand of allemaal hebben opgenomen. Vervolgens speelt deze de ingesproken voicemail af. Geen smoesjes meer dus voor je medewerkers.

Veel bedrijven zijn niet 24/7 beschikbaar. Logisch natuurlijk, want (waarschijnlijk) heb je ook nog een privé leven buiten je bedrijf. Dan is het wel zo fijn dat je klanten buiten je kantoortijden niet onnodig lijn in de wacht blijven hangen. Een speciale voicemail instellen voor buiten openingstijden is in dit geval een mooie oplossing voor jouw bedrijf. Dit kan je ook gewoon per afdeling in stellen, voor het geval dat sommige op tijd weg zijn en sommigen meestal moeten overwerken. Lijkt je een uitgebreid voicemail functie van VoIP interessant? Neem dan nu contact met ons op zodat we samen met jou de mogelijkheden kunnen bespreken!

Search
Recente berichten
Volg ons

Inschrijven voor nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van het laatste nieuws van VOIPZeker, VoIP telefonie en tech.

Blije klant

VoIP telefonie berekenen