Sinds de komst van WhatsApp bellen wij steeds minder. Het versturen van een berichtje is makkelijk omdat je altijd en overal jouw telefoon bij je hebt. Ook bedrijven gebruiken steeds meer Whatsapp kanalen en chats om hun klanten te woord te staan. Zorg ervoor dat je telefonisch goed bereikbaar bent en geef de klant een zo goed mogelijke belervaring. Bellen is sneller en bovendien een stuk socialer!
Tegenwoordig wordt er minder gebeld, omdat veel zaken en vragen besproken worden via Social Media kanalen, WhatsApp en chats. WhatsApp en andere Social Media kanalen kunnen bij zowel klanten als medewerkers een bepaalde angst wegnemen en kunnen het gevoel geven dat je publiekelijk hoorbaar bent als je belt. Het is goed dat jij als bedrijf hieraan mee doet en volop gebruik maakt van de hedendaagse technologie, maar dat wil niet per definitie zeggen dat je hiermee het optimale uit jouw dienstverlening haalt. Vergeet echter niet dat je met bellen en gebeld worden sneller en op een sociale manier je zaken voor elkaar krijgt.
Hoe gemakkelijk een WhatsApp-bericht sturen ook is, het is bewezen dat deze berichtjes ervoor zorgen dat de relaties die wij met klanten opbouwen ingekort worden. Dit heeft als gevolg dat de welgemeende relaties met klanten niet uitgroeien tot een sterke en langdurige zakenrelatie, met als basis een goed vertrouwen. Bellen is socialer en brengt een hoop voordelen met zich mee. Zeker als je gebruik maakt van VoIP technologie.
Bellen is sneller
Wanneer je een klant belt kun je een klant veel beter begrijpen en daadwerkelijk beter onderhouden en hiermee een sterkere zakenrelatie opbouwen. Je zult merken dat zowel de klant als jij een stuk socialer wordt en je niet bang hoeft te zijn om een goed gesprek aan te gaan. In veel gevallen belt een klant jou op met een specifiek probleem en zal jij met een oplossing komen. Voordat jij met een goede oplossing kunt komen, zal jij moeten uitzoeken wat het probleem daadwerkelijk is en veel vragen moeten stellen. Dat kan dus een stuk beter via de telefoon omdat je niet alleen het hele verhaal hoort, maar ook de emotie die deze persoon erbij heeft.
Nu hoef je natuurlijk niet direct te stoppen met berichtjes te sturen en beantwoorden, maar is het zeker zo dat wanneer je iemands stem hoort je beter weet hoe je met die persoon om kunt gaan. Bellen is socialer en bovendien: bellen is sneller! Een lach aan de telefoon is vele malen krachtiger dan het versturen van een emoticon.
Overstappen naar VOIPZeker
Telefonisch contact is ontzettend belangrijk en brengt vele voordelen met zich mee. VOIPZeker is een volwaardige sparringpartner en helpt jou graag mee om jouw klanten de beste belervaring te geven. Overstappen naar VOIPZeker is binnen 1 werkdag geregeld en geniet je per direct van een haarscherpe telefoonverbinding en ontzettend veel gratis functionaliteiten zoals openingstijden, wachtrijen, wachtmuziek, keuzemenu’s en belgroepen.
VOIPZeker blijft lekker sociaal doen en staat al haar klanten maar al te graag telefonisch te woord. Voor alle vragen kun je terecht bij onze experts via 088 – 066 0550 of via info@voipzeker.nl, wanneer je alsnog toch liever een berichtje stuurt!
Bekijk ook
> ISDN stopt – Herinnering overstappen naar VoIP
> ISDN stopt – Waarom stopt ISDN?
> ISDN stopt – 5 redenen voor overstappen