Het zogeheten Red Together abonnement van Vodafone, dat zich focust op gezinnen, heeft zondagochtend een storing opgelopen. Tot op heden is de dienst nog steeds onbruikbaar. Vodafone klanten die een Red Together abonnement hebben klagen op Allestoringen.nl dat hun datatoelage volledig op 0 is gezet. VOIPZeker-klanten die een doorschakeling naar mobiel hebben kunnen mogelijk problemen ondervinden.
De eerste melding van de storing kwam zondagochtend omstreeks 09:00 uur binnen op Allestoringen.nl. Vodafone bevestigde de Red Together storing van Vodafone niet veel later op Twitter en stelde iedereen hiervan op de hoogte. Door de storing op het mobiele netwerk van Vodafone hebben veel gebruikers geen internet op hun mobiele telefoon.
Vanochtend blijkt uit meerdere tweets van Vodafone dat het ook voornamelijk gaat om een weergave probleem. De datatoelage moet volgens Vodafone-medewerkers wel beschikbaar zijn, maar worden niet correct weergeven in de My Vodafone applicatie. Wanneer jij op dit moment problemen ondervindt met Red Together, raden wij aan om je toestel uit- en vervolgens weer aan te zetten (bron Vodafone). Er bestaat een grote kans dat je internet weer werkt na het uitvoeren van deze handeling. Vodafone geeft wel aan dat ze eventuele onterechte kosten die buiten je bundel vallen automatisch worden gecrediteerd. Mocht dit niet zo zijn, dan kun je altijd even contact opnemen met de klantenservice. Wat de oorzak van Red Together storing van Vodafone precies is wordt nog onderzocht.
Heb je toevallig Red Together? Dan kan dat kloppen. Dit is gelukkig alleen een weergave probleem. Je hebt gewoon je bundel. We lossen het zo snel mogelijk op. ^AG
— Vodafone Nederland (@vodafoneNL) August 5, 2019
berichtje sturen. Maken we dat in orde. We proberen ervoor te zorgen om ook zo snel mogelijk het tegoed in My Vodafone goed weer te geven. Het kan dus zijn dat dit nog niet klopt. ^LM 2/2
— Vodafone Nederland (@vodafoneNL) August 5, 2019
VOIPZeker is er zoals gewoonlijk weer snel bij en wil Vodafone- en VOIPZeker-klanten tijdig op de hoogte brengen van de storing en jou vragen dit goed in te gaten te houden. Wanneer jij als VOIPZeker-klant een doorschakeling hebt van jouw vaste telefoonnummer naar jouw mobiele telefoon, dan kan het zijn dat je door de Red Together storing van Vodafone tijdelijk onbereikbaar bent. Start je eerst toestel opnieuw op om na te gaan of het probleem wordt verholpen.
Houd het probleem zich aan en kom je er niet uit, neem dan even contact op met de de VOIPZeker klantenservice en vraag naar de mogelijkheden tijdens de Red Together storing van Vodafone. Je kunt onze experts bereiken via 088 – 066 0550 (gratis voor bestaande VOIPZeker-klanten) of door een e-mail te sturen naar info@voipzeker.nl.
Ben je nog geen VOIPZeker-klant en wil je kunnen doorschakelen of gebruik maken van onze vele gratis functionaliteiten? Vraag dan een vrijbijvende offerte aan.
Bekijk ook
> Overstappen met nummerbehoud
> ISDN stopt – Waarom stopt ISDN?
> ISDN stopt – 5 redenen voor overstappen