Een welkomstboodschap is een geluidsfragment dat kan worden afgespeeld op het moment dat een klant belt naar jouw zakelijke telefoonnummer. Zo kun je door middel van de welkomstboodschap de klant laten weten dat hij/zij met jullie bedrijf belt , maar kun je ook automatisch de openingstijden laten afspelen wanneer een klant buiten de kantoortijden belt. Wij leggen uit hoe jouw bedrijf meer professionaliteit uitstraalt door simpelweg te kiezen voor een VoIP welkomstboodschap en deze te combineren met enkele andere functionaliteiten van VOIPZeker.
Afhankelijk van het tijdstip wanneer een klant naar jouw onderneming belt, kun je jouw klant alvorens het spreken van een medewerker correct informeren. Hoewel je zelf ook berichten kunt inspreken en je deze kunt uploaden, kiezen veel bedrijven kiezen voor een professioneel ingesproken welkomstbericht met als doel een professionelere uitstraling te creëren. Eén van de meest voorkomende welkomstboodschappen is het noemen van jouw bedrijfsnaam met een aanvullende boodschap.
Enkele voorbeelden van welkomstboodschappen binnen openingstijden:
✔ “Welkom bij VOIPZeker”
✔ “Welkom bij VOIPZeker, zakelijke telefonie zonder zorgen”
✔ “Welkom bij VOIPZeker, dit gesprek kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden en om onze dienstverlening te verbeteren”
VoIP welkomstboodschap buiten openingstijden
Wanneer een klant buiten de openingstijden belt kiezen veel bedrijven voor het benoemen van de openingstijden als welkomstboodschap. Schets zelf enkele scenario’s voor wanneer een klant zou bellen en hoe je deze graag zou willen helpen. Een voorbeeld is “Welkom bij VOIPZeker, momenteel zijn wij gesloten. Wij zijn geopend van maandag t/m vrijdag van 08:00 uur tot 17:00 uur. Voor meer informatie bezoekt u onze website www.voipzeker.nl. Spreek een bericht in na de piep”.
Streef je naar de beste dienstverlening en wil je jouw klanten de ultieme belervaring geven, dan kun je jouw VoIP welkomstboodschap nog geavanceerder inzetten door meerdere tijdschema’s te hangen aan jouw openingstijden. Zo kun je een welkomstboodschap afspelen wanneer iemand in de avond belt tussen 17:00 en 23:59 uur, zoals “Goedenavond, wij zijn momenteel gesloten…”. Kies wederom een andere welkomstboodschap voor de klant die ‘s nachts opbelt tussen 0:00 en 06:00 uur: “Goedenacht, wij zijn momenteel gesloten. Spreek een bericht in na de piep, dan bellen wij zo spoedig mogelijk terug”. Vanzelfsprekend voeg je ook een welkomstboodschap voor in de ochtend toe: “Goedemorgen, wij zijn momenteel onze tanden aan het poetsen! Wij zijn geopend van 08:00 tot 17:00 uur. Tot straks”.
VoIP welkomstboodschap combinaties
Voor een gegarandeerde optimale bereikbaarheid voor jouw klant combineer je openingstijden met welkomstboodschappen en voicemail to e-mail. De klant krijgt altijd de gelegenheid om een bericht in te spreken, waardoor een gesprek (aangenomen of niet) altijd correct wordt afgehandeld. Met voicemail to e-mail ontvang je in je mailbox een melding van een voicemail en wordt het ingesproken bericht als audiobestand bijgevoegd. Gemiste oproepen zijn verleden tijd en je audiobestanden kun je overzichtelijk archiveren, waarna je de klant direct kunt terugbellen.
Kies nu voor een professionele aanpak en laat jouw welkomstberichten inspreken door professionele stemacteurs van VOIPZeker. Streef naar een professionelere uitstraling, verbeter jouw dienstverlening en geef jouw klant de ultieme belervaring. Het is een eenmalige investering, maar verdient zich dik en dubbel terug. Neem telefonisch contact op voor het aanvragen van ingesproken audioberichten of stuur jouw in te spreken tekst per e-mail toe naar verkoop@voipzeker.nl. Binnen 5 werkdagen ontvang je jouw professionele ingesproken bericht.
De openingstijden functie krijg je er gratis bij wanneer je een dienstenpakket bij ons afneemt. Heb je meer vragen of andere functionaliteiten of wil je een vrijblijvende offerte ontvangen? Neem dan contact op via 088 – 066 0550 of stuur een e-mail naar info@voipzeker.nl.
Bekijk ook
> VOIPZeker als KPN alternatief
> ISDN stopt – herinnering overstappen naar VoIP
> ISDN stopt – 5 redenen voor overstappen