Wat is een 0900 telefoonnummer?
Heb je behoefde aan een zakelijk servicenummer waarbij de kosten voor de beller zijn? Lees hier wat een 0900 nummer is en je deze aanvraagt.
- Service telefoonnummer
- Kosten voor de beller
- Professionele uitstraling
- 100% bereikbaar met overstap
Wat is een 0900 nummer?
Een 0900 nummer is een betaald servicenummer voor bellers en werd op 1 januari 1997 toegevoegd aan het algemene nummerplan. Het servicenummer straalt autoriteit uit en wordt veelal gebruikt voor de klantenservice en helpdesk.
Deze nummers zijn bedoeld voor bedrijven/organisaties die de belkosten in rekening willen brengen bij de beller. Omdat er gesprekstarieven gelden voorkom je dat mensen bellen die niet serieus zijn. Een bedrijf moet een 0900 nummer aanvragen bij de ACM.
Wanneer deze instantie het nummer heeft toegewezen kan je deze activeren bij VOIPZeker als hosted VoIP provider.
Waarom een 0900 nummer aanvragen?
Een 0900 telefoonnummer heeft een landelijke en professionele uitstraling. Je hebt geen callcenter nodig voor het afhandelen van je gesprekken. Je kunt deze direct op kantoor afhandelen of zelfs gewoon doorschakelen naar een mobiele telefoon. In de Online portaal kun je direct de routering van je telefoonnummer aanpassen zo vaak je maar wilt.
Zo kan je een 0900 nummer aanvragen
- Het telefoonnummer dien je aan te vragen bij de Autoriteit Consument en Markt (ACM) van
- Het nummer wordt aan je bedrijf toegekend middels een eigendomsbewijs.
- Breng het nieuwe telefoonnummer onder bij VoIP telefonie en geniet van geweldig bellen.