Search

Hoe kan je een zakelijke voicemail instellen?

Door een zakelijke voicemail in te stellen kunnen bellers een boodschap achterlaten wanneer je in gesprek of afwezig bent. Deze boodschappen krijg je via de e-mail als mp3 bestand binnen, waardoor je ze direct kunt beluisteren en archiveren. Ze staan ook in de Online beheer portal en worden verwijderd na een vooraf ingestelde periode.

 

Hoe kan ik mijn zakelijke voicemail instellen

Volg de stappen hieronder om je voicemail in te stellen.

 

Zakelijke voicemail instellen  – start

Stap 1

Log in op je Unite telefooncentrale

voicemail-afdeling

Zakelijke voicemail instellen – belplan aanpassen

Stap 2

Klik op ‘Belplan‘ boven in het menu.

 
Belplan aanpassen

 Stap 3

Heb je al een belplan? Klik dan op belplan ‘Aanpassen’.

Heb je nog geen belplan? Klik dan hier om een nieuwe belplan te maken.

Belplan aanpassen

 

Zakelijke voicemail instellen – voicemail toevoegen

Stap 4

Je ziet nu je eigen belplan. Voeg een voicemail toe door boven in het menu te klikken op ‘voeg actie’.

voicemail-afdeling

 

Stap 5

 Klik nu op ‘Voicemail’ in het menu.
voicemail-afdeling

 

Stap 6

Het voicemail vakje staat in je belplan.

  • Sleep het voicemail vakje naar de gewenste plek binnen je belplan.
  • Trek de pijl van de voorgaande actie naar het vakje ‘Voicemail‘. In dit geval de ‘Afdeling verkoop’
 
voicemail-afdeling

 

Doorschakelen telefoon  – voicemail aanpassen

Stap 7

Klik op icoontje wijzigen van het vakje voicemail.

voicemail-afdeling

 

Zakelijke voicemail instellen – belgroep instellen

Stap 8

Geef de voicemail een naam. Bijvoorbeeld: ‘Voicemail afdeling administratie

voicemail-afdeling

 

Stap 9

Klik op de ‘Afspeelknop‘ of op het ‘Mapje‘ om een geluid toe te voegen.

voicemail-afdeling

 

Stap 10

Upload nu jouw voicemailbericht door de volgende stap te nemen. (Heb je deze nog niet, klik dan op ‘Geluid opnemen‘ boven in het menu) Of laat je teksten inspreken door een professionele stemacteur.

Voeg nu je voicemailbericht toe, door een audiobestand te slepen naar het omcirkelde vak. Of klik op het omcirkelde vakje en blader door geluidsbestanden en selecteer je geluidsfragment. 

(De audiobestanden dienen in het formaat: .MP3, .WAV of .M4A te zijn opgeslagen.)

voicemail-afdeling

 

Stap 11 

Klik op het zojuist toegevoegde voicemailbericht..

voicemail-afdeling

 

Stap 12
Voeg nu je e-mailadres toe om de voicemailberichten digitaal te ontvangen. 

voicemail-afdeling

 

Stap 13 (Optioneel)

Wanneer je uitgebreide voicemail wil volg dan de volgende stappen.

Let op! Wanneer de ‘Uitgebreide voicemail’ is ingeschakeld is de beller verplicht de voicemail opname beëindigen met een hekjes-toets (Wanneer dit niet wordt gedaan, wordt het voicemailbericht niet opgeslagen). Hierna volgt een keuzemenu waarin de bellers de opties hebben om het bericht te herhalen, te verzenden, opnieuw in te spreken of te verwijderen.

Om in te schakelen klik op uitgebreid voicemail menu inschakelen.

voicemail-afdeling

 

Stap 14 (Optioneel)

Schakel de ‘piep afspelen voor de voicemail opname‘ in wanneer je wenst dat een piep wordt afgespeeld voordat de voicemailopname wordt gestart. 

voicemail-afdeling

 

Stap 15 

Sla de voicemail op door op de groene knop rechtsonder in ‘Bewaar‘ te klikken.”

voicemail-afdeling

 

Stap 16

Het belplan is nu voorzien van een voicemail voor de hele een afdeling. Sla het belplan nu op door op de ‘Groene knop‘ rechtsboven in te klikken.

Telefoon doorschakelen naar een collega 15

 

Zakelijke voicemail instellen  – activeren

Stap 17 (Optioneel)

Je hebt nu een voicemail toegevoegd. 

Klik op de knop hieronder om te zien hoe je een voicemail toevoegt buiten de openingstijden.

voicemail-afdeling
user_06.png
Vragen?

Heb je nog vragen na het lezen van dit artikel? Bel ons op 088 066 0550 of stuur een e-mail naar info@voipzeker.nl.

Klant worden

Ben je na het lezen overtuigd van onze oplossingen? Word direct klant en ga binnen 5 minuten live. 

Toch een collega spreken?

Kom je er niet helemaal uit of ben je benieuwd naar onze diensten? Bel onze klantenservice op 088 066 0550 of stuur een e-mail naar helpdesk@voipzeker.nl.