Belplan starten - Hoe kan ik een belplan aanmaken?
Hoe kan ik een VoIP belplan aanmaken?
Volg de stappen hieronder jouw belplan op te zetten.
Belplan maken – start
Log in op je ‘Unite telefooncentrale’
Belplan maken – belplan toevoegen
Stap 2
Klik op ‘Belplan‘ aan de linkerkant van het menu.
Stap 3
Selecteer het nummer onder ‘Beschikbare nummers‘ en sleep deze naar het vakje genaamd ‘Sleep hier een nummer voor een nieuw belplan‘ en laat het vakje los.
Stap 4
Je hebt nu een belplan aangemaakt voor het geselecteerde nummer.
Klik op ‘Aanpassen‘ achter je toegevoegde nummer om naar het belplan te gaan.
Belplan maken – conditie toevoegen
Stap 5
Je ziet nu je eigen belplan. Je start met het maken van je belplan, door als eerst een conditie toe te voegen.
Voeg een conditie toe door boven in het menu te klikken op ‘Voeg actie’.
Een conditie is een voorwaarde. Wanneer aan de voorwaarde is voldaan, gaat de beller naar de groene uitgang. Wanneer niet aan de voorwaarde is voldaan, gaat de beller naar de rode uitgang. We gebruiken deze conditie nu om jouw openingstijden in te stellen.
Stap 6
Klik nu op Conditie boven in het menu.
Stap 7
Het conditie vakje staat in je belplan.
- Sleep het conditie vakje naar de gewenste plek binnen je belplan.
- Trek de pijl van de voorgaande actie naar het vakje ‘Conditie‘. In dit geval de ‘Start (Call Flow –
Nu gaan we de openingstijden instellen.
Belplan maken – belgroep toevoegen
Stap 7
Nu heb je de keuze om het belplan verder uitbreiden.
Wij adviseren om een belgroep toe te voegen. Een belgroep gebruik je wanneer je meerdere (of enkele) telefoontoestellen of mobiele telefoons gelijktijdig wil laten overgaan.
Voeg een belgroep toe door boven in het menu te klikken op ‘Voeg actie’.
Stap 8
Klik nu op ‘Belgroep’ in het midden van het menu.
- Sleep het belgroep vakje naar de gewenste plek binnen je belplan.
- Trek de pijl van de voorgaande actie naar het vakje ‘Belgroep‘. In dit geval de ‘Conditie‘
Wanneer de beller binnen de openingstijden belt, wordt de beller automatisch doorgeschakeld naar de belgroep.
Belplan – activeren
Stap 10
Sla nu het belplan op door op de ‘Oranje knop‘ rechtsboven in te klikken.
Stap 11
Nu heb je de keuze om jouw belplan verder uit te breiden.
- Wil je weten hoe je keuzemenu toevoegt in je belplan?
- Wil je weten hoe je wachtrij kunt instellen in je belplan?
- Wil je weten hoe je voicemail kunt instellen in je belplan?
- Wil je weten hoe je welkomsttekst kunt instellen in je belplan?
- Wil je weten hoe je nog meer functies wil toevoegen in je belplan?
Wil je meer weten over een hoe je een belplan kunt aanmaken of kom je er niet uit? Bel onze technische support afdeling op 088 066 0550 en vraag naar ondersteuning. De mogelijkheden om een belplan aan te maken zijn eindeloos.
Heb je nog vragen na het lezen van dit artikel? Bel ons op 088 066 0550 of stuur een e-mail naar info@voipzeker.nl.
Ben je na het lezen overtuigd van onze oplossingen? Word direct klant en ga binnen 5 minuten live.
Toch een collega spreken?
Kom je er niet helemaal uit of ben je benieuwd naar onze diensten? Bel onze klantenservice op 088 066 0550 of stuur een e-mail naar helpdesk@voipzeker.nl.