Wijzigen van de openingstijden in Unite Telefooncentrale

Met de functie openingstijden kun je bepalen hoe en op welke tijdstippen jouw bedrijf bereikbaar wilt zijn. Je kunt de routering van het telefoonnummer aanpassen op basis van ingevoerde openingstijden. Is je bedrijf doordeweeks (maandag – vrijdag) geopend van 08:00 tot 17:00 uur en wil je voor buiten openingstijden een voicemail inspreken? Dat is zo gepiept! Openingstijden instellen/wijzigen doe je snel en eenvoudig via je eigen telefooncentrale

Inhoud

Hoe kan ik openingstijden instellen?

Volg de stappen hieronder om openingstijden toe te voegen.

 

Wijziging openingstijden start

Stap 1.1

Log in op je Unite telefooncentrale

inloggegevens

Wijziging openingstijden – tijdschema toevoegen

Stap 1.2

Klik op Unite telefooncentrale in het menu aan de linkerkant

 
Belplan aanpassen

 

Stap 1.3

 Klik bovenaan op Tijdschema’s 

wijziging openingstijden

 

Stap 1.4

klik vervolgens rechtsboven op + Tijdschema toevoegen

wijziging openingstijden

 

Stap 1.5

Geef het tijdschema een naam (bijvoorbeeld ‘Ma t/m Vrij‘)

wijziging openingstijden

 

Stap 1.6 (Optioneel)

Geef indien noodzakelijk een andere ‘Tijdzone’ aan

wijziging openingstijden

 

Stap 1.7

Kies voor een Herhalend tijdschema

wijziging openingstijden

 

Stap 1.8

Geef bij ‘Starttijd & Eindtijd” de tijd aan waarop het schema actief moet zijn

Wijziging openingstijden

 

Stap 1.9

Klik op dagen van de week en geef aan op welke dagen dit schema actief moet zijn door deze te selecteren (blauw maken). Standaard staan de dagen maandag t/m vrijdag actief

wijziging openingstijden

 

Stap 1.10

Klik vervolgens op ‘Toevoegen’ 

wijziging openingstijden

 

Wijziging openingstijden – belplan aanpassen

 

Stap 1.11

Navigeer naar Belplan in het menu aan de bovenkant. Kies vervolgens het belplan waaraan je deze wilt toevoegen door op de knop “Aanpassen” te klikken

wijziging openingstijden

 

Wijziging openingstijden – conditie toevoegen

 

Stap 2.1

Klik in het menu op ‘Voeg actie’ om een conditie toe te voegen

 
Wijziging openingstijden

 

Stap 2.2

Klik nu op Conditie

 
Wijziging openingstijden

 

Wijziging openingstijden – conditie aanpassen

 

Stap 2.2

Verwijder de verbindingen. Klik vervolgens op de bewerk-icoon in de conditie-module om deze in te stellen

Wijziging openingstijden

 

Stap 2.3 (Optioneel)

 Geef jouw Conditie een unieke naam, bijvoorbeeld “Openingstijden“.

Wijziging openingstijden

 

Stap 2.4

Klik op de blauw tekst + Conditie toevoegen om een nieuwe conditie aan de module toe te voegen

Wijziging openingstijden

 

Stap 2.5

Kies de voorwaarde Tijdschema

Wijziging openingstijden

 

Stap 2.6

Kies het tijdschema “Ma t/m Vrij”

Wijziging openingstijden

 

Stap 2.7

Kies bij vergelijking voor ‘Binnen tijdschema’

 

Wijziging openingstijden

 

Stap 2.8

Klik op ‘Conditie toevoegen’

 

Wijziging openingstijden

 

Stap 2.8

Druk nu op de groen knop ‘Bewaar’

 

Wijziging openingstijden

 

Wijziging openingstijden – conditie activeren

 

Stap 2.8

Verbind de conditie met je de andere actie’s.

 

Wijziging openingstijden

 

Stap 2.8

Klik op de knop Bewaar

 

Wijziging openingstijden

 

Je kunt nu verder met het wijzigen van je belplan. Als extra optie kun je ervoor kiezen om buiten openingstijden een voicemail-module toe te voegen. Hierin geef je aan dat je gesloten bent en op welke tijden je geopend bent. Binnen de openingstijden kun je een belgroep toevoegen om één of meerdere telefoons te laten rinkelen. Vergeet niet om je wijzigingen op te slaan door rechtsboven op de groene bewaar-knop te klikken!

 

 

Verschil tussen binnen schema en buiten schema


Binnen schema –
 Wanneer je kiest voor “Binnen schema” word er aan de conditie voldaan wanneer het gesprek plaatsvind binnen het opgegeven tijdschema. Hierbij wordt het gesprek via de groene uitgang gestuurd. Komt het gesprek binnen buiten het opgegeven tijdschema, dan wordt de rode uitgang gekozen. Bijvoorbeeld wanneer je wilt aangeven wanneer je bent geopend.

Buiten schema – Wanneer je kiest voor “Buiten tijdschema” wordt er aan de conditie voldaan wanneer het gesprek plaatsvind buiten het opgegeven tijdschema. Hierbij wordt het gesprek via de groene uitgang gestuurd. Komt het gesprek binnen op het opgegeven tijdschema, dan wordt de rode uitgang gekozen. Bijvoorbeeld wanneer je wilt aangeven dat je gesloten bent.

Vind gemakkelijk zelf het antwoord op al jouw vragen via onze FAQ pagina’s. Wil je meer weten over hoe je openingstijden kunt instellen of kom je er niet uit, bel dan naar 088 – 066 0550. Selecteer helpdesk in het keuzemenu.

 

user_06.png
Vragen?

Heb je nog vragen na het lezen van dit artikel? Bel ons op 088 066 0550 of stuur een e-mail naar [email protected].

Klant worden

Ben je na het lezen overtuigd van onze oplossingen? Word direct klant en ga binnen 5 minuten live. 

Toch een collega spreken?

Kom je er niet helemaal uit of ben je benieuwd naar onze diensten? Bel onze klantenservice op 088 066 0550 of stuur een e-mail naar [email protected].