Werk efficiënter met een wachtrij
Behandel meer inkomende oproepen en voorkom dat bellers naar de voicemail worden doorgestuurd. Speel nu slim in op drukke momenten.
- Meer oproepen behandelen
- Verhoog campagne prestaties
- Efficiënter werken
- Betere klantenservice
Hoe werkt een VoIP wachtrij ?
Heerlijk die VoIP telefonie waarbij je bij VOIPZeker een onbeperkt aantal lijnen kunt ontvangen. Maar hoe handel die gesprekken allemaal gelijktijdig af? Juist met een wachtrij. De beperking zit hem niet in de VoIP telefonie van VOIPZeker maar in het feit dat je zelf vaak maar één of twee telefoongesprekken kunt aannemen en afhandelen.
Het is daarom handig om bellers op te vangen in een wachtrij met bijvoorbeeld een ingesproken bericht door één van onze professionele stemartiesten.
Hogere productiviteit lagere werkdruk
Een wachtrij (queue) wordt vaak gebruikt na een keuzemenu of op een belgroep/afdeling met veel inkomende oproepen. De bellers worden opgevangen in de wachtrij en krijgen een wachtmuziek, een mededeling te horen of een combinatie van beiden te horen. Zo voorkom je dat bellers worden doorgezet naar de zakelijke voicemail en verlaag je kans dat de potentiële klant geïrriteerd wordt en dus het gesprek afhaakt. Een lagere werkdruk voor het personeel terwijl de productiviteit omhoog gaat.
Je kunt een zogeheten ‘wrap up time’ instellen zodat jouw medewerkers na een telefoongesprek even de tijd hebben om hun notitie van het vorige gesprek af te ronden, voordat het nieuwe gesprek wordt doorgezet. Ook kan je de volgorde van de wachtrij instellen waardoor de laatst gebelde medewerker het volgende gesprek niet krijgt en een andere collega het gesprek opvangt.
Hoe kan ik een wachtrij instellen?
In de online portaal van de VoIP telefooncentrale kun je een complexer belplan instellen voor het keuzemenu en de wachtrij. Je kunt hierbij denken aan een bepaalde volgorde van het doorzetten van de gesprekken, dus niet dat de medewerker die als eerste vrij is maar bijvoorbeeld diegene die de kortste gesprekken heeft of juist de langste gesprekken de volgende beller krijgt.
Je kunt ook instellen dat medewerkers een zogenaamde “wrap up time” krijgen. Hierdoor krijgen de medewerkers na het telefoongesprek de tijd om nog administratieve handelingen te doen voordat ze het volgende telefoongesprek krijgen