Bedrijven ontkomen er vaak niet aan dat klanten wel eens in de wachtrij komen te staan. Lang wachten kan vervelend zijn. Je wilt daarom je klant tevreden houden en een positieve ervaring geven. VOIPZeker geeft jou de beste tips hoe je de wachtervaring van jouw klanten kunt verbeteren. Is dit mogelijk? Ja zeker!
Het inzetten van wachtmuziek bij bedrijven heeft vaak een goede bedoeling. Als jouw klant in de wachtrij staat, wil je dat het wachten zo aangenaam mogelijk is. Het is een aanname dat door wachtmuziek bellers het gevoel krijgen dat ze minder lang in de wachtrij staan. Hoewel wachtmuziek aan de telefoon het wachten vaak aangenamer maakt, kun je onmogelijk van te voren de smaak van de klant inschatten. Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om binnen 3 seconden de lijn te beantwoorden, zodat je helemaal geen wachtmuziek nodig hebt! Voor alle anderen die niet binnen 3 seconden de lijn kunnen beantwoorden, hebben wij de onderstaande oplossingen.
Atenntietoontje
Om te kunnen bepalen welke wachtmuziek voor de telefoon geschikt is, is het belangrijk om rekening te houden met jouw doelgroep. In de meeste gevallen is er niets mis met een attentietoontje (tuut tuut) en is het gebruik hiervan de meest ‘veilige’ keuze. De beller moet namelijk het gevoel hebben dat de verbinding nog werkt. Absolute stilte wekt vaak de indruk dat de klant niet wordt geholpen en kan mogelijk irritatie opwekken. Wil je geen wachtmuziek, kies dan voor een attentietoontje, een melding met het aantal wachtenden of geef aan wat de geschatte wachttijd is.
Zelf wachtmuziek voor de telefoon kiezen – Rechtenvrije muziek
Je kunt niet zomaar elk nummer gebruiken als wachtmuziek. Veel nummers mag je niet gebruiken omdat daar rechten op zitten. Wil je niet voor wachtmuziek betalen, maak dan gebruik van rechtenvrije muziek en sla deze op in jouw online telefooncentrale. Rechtenvrije muziek houdt in dat er geen auteursrecht op zit en dat je het gewenste nummer gratis mag gebruiken. Wil je de rechten van muziek afkopen, kijk dan naar de tarievenlijst op de site van Buma Stemra.
VOIPZeker biedt standaard diverse soorten wachtmuziek aan haar gebruikers. Deze kun je eenvoudig selecteren in je eigen online telefooncentrale. Het is ook mogelijk je eigen geluid te uploaden en direct te gebruiken.
Streef er net als VOIPZeker naar om altijd 100% bereikbaar te zijn. Wij vermijden lange wachttijden waardoor je in de meeste gevallen géén wachtmuziek zal horen.
Maak kennis met onze klantenservice en neem contact op met onze experts via 088 – 066 0550 of stuur een e-mail naar info@voipzeker.nl.
Bekijk ook
> De beste wachtmuziek voor bedrijven
> FAQ – Hoe kan ik het beste wachtmuziek inzetten?