Search

Hoe stel ik een automatische openingstijden voicemail in?

Een voicemail is een vorm van dienstverlening ter vervanging van een persoonlijk antwoordapparaat. Telefoontjes die door de gebelde organisatie niet kan worden aangenomen, worden doorgeschakeld naar een voicemailplatform, waarna er door de beller een bericht kan worden achtergelaten. Dit kan bijvoorbeeld zijn buiten openingstijden.

 

Hoe stel ik een automatische openingstijden voicemail in aan Unite Telefooncentrale?

Volg de stappen hieronder om de voicemail voor een afdeling toe te voegen.

 

Openingstijden voicemail instellen  – start

Stap 1

Log in op je Unite telefooncentrale

hoe-stel-ik-een-voicemail-in

 

Openingstijden voicemail instellen – belplan aanpassen

Stap 2

 Klik  op ‘Belplan‘ boven in het menu.

 
Belplan aanpassen

 Stap 3

Heb je al een belplan? Klik dan op belplan ‘Aanpassen’.

Heb je nog geen belplan? Klik dan hier om een nieuwe belplan te maken.

Belplan aanpassen

 

Openingstijden voicemail instellen – voicemail toevoegen

Stap 4

Je ziet nu je eigen belplan. Voeg een voicemail toe door boven in het menu te klikken op ‘Voeg actie’.

 
Belplan maken

 

Stap 5

Voeg een voicemail toe door in het menu te klikken op ‘Voicemail’.

 
Automatische openingstijden voicemail

 

Stap 6

Het voicemail vakje staat in je belplan.

  • Sleep het voicemail vakje naar de gewenste plek binnen je belplan.
  • Trek de pijl van de voorgaande actie naar het vakje ‘Voicemail‘. In dit geval de ‘Afdeling verkoop’
 
Automatische openingstijden voicemail

 

Stap 7

Je maakt nu als eerst een voicemail voor een afdeling. Klik op het potloodje van de voicemail.

Automatische openingstijden voicemail

Openingstijden voicemail instellen – voicemail instellen

Stap 8

Geef de voicemail een naam. Bijvoorbeeld: ‘Buiten openingstijden voicemail 

Automatische openingstijden voicemail

 

Stap 9

Klik op de ‘Afspeelknop‘ of op het ‘Mapje‘ om een geluid toe te voegen

Automatische openingstijden voicemail

 

Stap 10

Upload nu jouw voicemailbericht door de volgende stap te nemen. (Heb je deze nog niet, klik dan op ‘Geluid opnemen‘ boven in het menu) 

Of laat je teksten inspreken door een professionele stemacteur.

Voeg nu je voicemailbericht toe, door een audiobestand te slepen naar het omcirkelde vak. Of klik op het omcirkelde vakje en blader door geluidsbestanden en selecteer je geluidsfragment. 

(De audiobestanden dienen in het formaat: .MP3, .WAV of .M4A te zijn opgeslagen.)

Automatische openingstijden voicemail

 

Stap 11

Klik op het zojuist toegevoegde voicemailbericht..

Automatische openingstijden voicemail

 

Stap 12

Voeg nu je e-mailadres toe om de voicemailberichten digitaal te ontvangen. 

Automatische openingstijden voicemail

 

Stap 13 (Optioneel)

Wanneer je uitgebreide voicemail wil volg dan de volgende stappen.

Let op! Wanneer de ‘Uitgebreide voicemail’ is ingeschakeld is de beller verplicht de voicemail opname beëindigen met een hekjes-toets (Wanneer dit niet wordt gedaan, wordt het voicemailbericht niet opgeslagen). Hierna volgt een keuzemenu waarin de bellers de opties hebben om het bericht te herhalen, te verzenden, opnieuw in te spreken of te verwijderen.

Om in te schakelen klik op uitgebreid voicemail menu inschakelen.

Automatische openingstijden voicemail

 

Stap 14 (Optioneel)

Schakel de ‘piep afspelen voor de voicemail opname‘ in wanneer je wenst dat een piep wordt afgespeeld voordat de voicemailopname wordt gestart. 

Automatische openingstijden voicemail

 

Stap 15

Sla de voicemail op door op de groene knop rechtsonder in ‘Bewaar‘ te klikken.”

Automatische openingstijden voicemail

 

Stap 16 

Het belplan is nu voorzien van een voicemail voor de hele een afdeling. Sla het belplan nu op door op de ‘Oranje knop‘ rechtsboven in te klikken.

Automatische openingstijden voicemail

 

Openingstijden voicemail instellen – activeren

Stap 17 (Optioneel)
Je hebt nu een voicemail voor een afdeling toegevoegd. 

Klik op de knop hieronder om te zien hoe je een voicemail toevoegt buiten de openingstijden.

user_06.png
Vragen?

Heb je nog vragen na het lezen van dit artikel? Bel ons op 088 066 0550 of stuur een e-mail naar info@voipzeker.nl.

Klant worden

Ben je na het lezen overtuigd van onze oplossingen? Word direct klant en ga binnen 5 minuten live. 

Toch een collega spreken?

Kom je er niet helemaal uit of ben je benieuwd naar onze diensten? Bel onze klantenservice op 088 066 0550 of stuur een e-mail naar helpdesk@voipzeker.nl.