3 belangrijke voordelen van VoIP telefonie
Wat zijn de voordelen van zakelijk VoIP? Deze vraag komt iedere dag voorbij en begint altijd met de kostenbesparing. Bellen via VoIP is namelijk goedkoper dan bellen met traditionele telefonie of ISDN aansluiting. De besparingen lopen uiteen van 25% tot wel 70% afhankelijk van hoe breed je het bekijkt. Zakelijke VoIP telefonie bestaat namelijk uit veel meer dan alleen maar bellen en gebeld worden. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om flexibele doorschakelingen in te stellen voor een optimale bereikbaarheid.
Hoe kan ik besparen met zakelijke VoIP telefonie?
De gesprekkosten zijn vaak opgebouwd uit een starttarief en de kosten per minuut. Op beide is een grote winst te behalen dit loopt al gauw op tot 40%. Voor grootverbruikers of bedrijven die geen verrassingen willen zijn er ook belbundels. Dan kun je voor een vast bedrag per maand onbeperkt bellen naar alle vaste en mobiele nummers in Nederland. Het voordeel hiervan is dat je dus het hele jaar kan budgetteren en geen verrassingen achteraf hebt op je zakelijke telefoonrekening. Bij de tarieven voor het internationaal bellen kunnen de voordelen wel oplopen tot 70%. Dit heeft te maken met het feit dat er een open markt is ontstaan waarbij het voor VoIP providers mogelijk is geworden om per land/bestemming een andere aanbieder te gebruiken. Zo kan het zelfs gebeuren dat het goedkoper is om naar China te bellen dan te bellen naar een Nederlands mobiel nummer.
Zakelijke VoIP telefonie biedt meer functionaliteiten
De traditionele verkoper roept altijd dat je meer functionaliteiten krijgt bij een VoIP telefooncentrale. Maar wat is meer en heb je wel meer nodig? Uit de praktijk weten we dat bedrijven eigenlijk niet bezig zijn met telefonie. Als de telefoon het doet is men tevreden. Vaak is men zich niet bewust van hoe de telefonie ofwel bereikbaarheid is ingesteld.
Dat je meer mogelijkheden krijgt met Hosted VoIP dan met bellen op de traditionele manier via ISDN of analoog staat vast. Denk hierbij aan een keuzemenu, openingstijden, wachtrijen, dynamische doorschakelingen, voicemail, gespreksopname en nog veel meer. Bij al deze mogelijkheden heb je geen extra uitbreidingsmodules of hardware nodig. Alles is direct vanuit een krachtige online portaal beschikbaar, het is alleen een kwestie van instellen of aanpassen. De vraag is dus wat VoIP telefonie voor jouw bedrijf kan betekenen behalve de kosten besparing.
Hoe flexibel is VoIP telefonie?
Bij traditionele telefonie of ISDN heb je vaak met oude technologie en oude contracten te maken. Het gaat dan om langlopende contracten, waarvan het origineel niet meer vindbaar is, die vaak stilzwijgend verlengd zijn. VoIP telefonie kent deze beperkingen niet omdat je namelijk met maandelijkse contracten altijd direct je abonnement kunt aanpassen, omhoog en omlaag. VoIP telefonie groeit ook mee met je bedrijf zonder dat je investeringen hoeft te doen. Het enige dat je nodig hebt is een extra VoIP account en een VoIP toestel. Overal waar je internet hebt kun je bellen en gebeld worden met VoIP. Zo ben je dus ook thuis of onderweg bereikbaar op een vast telefoonnummer.