Slim gebruik van gespreksroutering

De Unite telefooncentrale van VOIPZeker heeft ruim 75 verschillende functies om je telefonie meer pit te geven. Gespreksrouternig is hier één van.

nummerweergave voip instellen

Wat is gespreksroutering?

Een VoIP telefooncentrale biedt geavanceerde mogelijkheden voor het routeren van inkomende gesprekken. Dit betekent dat je in een zogenaamd belplan kunt aangeven wanneer welk telefoongesprek door wie moet worden afgehandeld. Deze routering kun je door het gebruik van verschillende tijdsintervallen per dag en tijdstip anders laten verlopen

Wat is gespreksroutering?

De gespreksroutering wordt het meest gebruikt tijdens kantooruren. Tijdens kantooruren kun je werken met een welkomstboodschap en een keuzemenu. In dit keuzemenu kun je belgroepen aanmaken die een afdeling vertegenwoordigen. Zo kun je beller simpel en snel door je organisatie leiden.

Je kunt tijdens de lunch een andere routering instellen of een afwezigheidsmelding. Heb je parttime medewerkers dan kun je op de individuele instellingen bij afwezigheid een andere routering instellen.

Buiten kantooruren kun je de beller opvangen en informeren dat je gesloten bent. Je hebt dan de keuze voor een informatieve boodschap of de voicemail zodat de beller een boodschap kan inspreken. Je kunt de voicemail de eerstvolgende werkdag in behandeling nemen.

Daarnaast kun je deze ook inzetten tijdens de vakanties en feestdagen. Je kunt bellers informeren over je afwezigheid en doorverwijzen naar de website of een spoed telefoonnummer.

Je kunt in het belplan ook een filter instellen op de inkomende gesprekken. Zo ook bijvoorbeeld bij een hotel met meerdere locaties. Zo kunnen alle kamers bellen naar het interne nummer 9.

Deze gesprekken worden doorgeschakeld naar de receptie en op het receptie toestel ziet men direct van welke locatie en welke kamer er gebeld wordt.

Bedrijven die een onbemand magazijn hebben op een andere locatie kunnen met een IP intercom, leveranciers op afstand toegang geven tot het magazijn. De IP intercom belt naar een VoIP nummer op kantoor. Als je het gesprek hebt aangenomen en de leverancier hebt geïdentificeerd kun je vanaf je telefoon met bijvoorbeeld de *-toets de deur van het magazijn openen.

nummerweergave
Blije klant

Vandaag starten met bellen

Ruim 11.000 bedrijven in Nederland gebruiken VOIPZeker

Logo 1
Logo 3
Logo 3
Logo 4
VoIP bestellen