VOIPZeker webhook

Met de VOIPZeker webhook functie kun je op basis van een URL verschillende systemen integreren met onze Unite telefooncentrale. Hoe een webhook werkt en wat deed doet kun je grotendeels zelf bepalen. Zo kun je er bijvoorbeeld voor zorgen dat bij een binnenkomend gesprek de beller van de naam (of bedrijfsnaam) uit het systeem wordt aangeroepen en weergeven op het display. 

 

Hoe werkt de VOIPZeker webhook functie en wat kun je hiermee?

Met de VOIPZeker webhook integratie kun je statistieken van je bedrijf bijhouden, zoals het aantal bellers en unieke telefoonnummers. Tijdens het aangeroepen van een URL kunnen wij de volgende variabelen meegeven:

{calluniqueid}: Een unieke waarde

{callfrom}: Het interne of externe telefoonnummer van de partij die het gesprek start

{callto}: Het interne of externe telefoonnummer van de partij die het gesprek ontvangt

{status}: Een numerieke weergave van de status van de gebeurtenis, hier onder een uitgebreide lijst.{status_desc}: Een tekstuele weergave van de status van de gebeurtenis, hieronder een uitgebreide lijst.

{direction}: De richting waarin het gesprek plaats vindt, gezien vanuit het perspectief van ons platform. Out = van ons naar  extern, In = van extern naar ons.

{timestamp}: De UNIX timestamp waarop de gebeurtenis plaatsvond.

Gebeurtenis statussen

De variabelen kunnen alleen in de URL van de webhook worden geplaatst.

 

INCOMING_RINGING – Bij een inkomend gesprek ({direction}: in) rinkelt het {callto}-toestel

OUTGOING_RINGING – Bij een uitgaand gesprek ({direction}: out) rinkelt het {callto}-toestel

CONNECTED – Het gesprek is aangenomen en er is een actief gesprek

DISCONNECTED – Het gesprek, of de poging daartoe, is gestopt.

 

VOIPZeker webhook voorbeeld 1

Een webhook URL zou er zo uit kunnen zien:

http://www.jouwdomein.nl/{calluniqueid}/{callfrom}/{callto}/{status}/{status_desc}/{direction}/{timestamp}

De aangeroepen URL zou dan zijn:

 

http://www.jouwdomein.nl/1562062791/31612345678/31201234567/0/INCOMING_RINGING/in/1562062791299

VOIPZeker webhook voorbeeld 2

Een webhook URL zou er zo uit kunnen zien:

http://www.jouwdomein.nl/webhook.php?callid={calluniqueid}&callfrom={callfrom}&callto={callto}&status={status}&status_desc={status_desc}&direction={direction}&timestamp={timestamp}

De aangeroepen URL zou dan zijn:

http://www.jouwdomein.nl/webhook.php?callid=1562062791&callfrom=31612345678&callto=31201234567&status=0&status_desc=INCOMING_RINGING&direction=in&timestamp=1562062791299

Hoe stel je een webhook in?

Dat doe je door in te loggen op de Unite telefooncentrale en de onderstaande stappen te volgen. Voor een uitgebreide uitleg bezoek je onze uitgebreide FAQ pagina ‘Hoe stel je een webhook in?” Unite telefooncentrale > Provisioning > App templates > Nieuwe template toevoegen > Type: Maatwerk CRM integratie

Vragen? Wij helpen graag!

Wil je meer weten over de voordelen van VoIP van VOIPZeker en wil je advies over hoe onze diensten jouw bedrijfsvoering kunnen optimaliseren? Aarzel dan niet en neem contact op met experts via 088 – 066 0550 of stuur een e-mail naar [email protected].

Leg je wensen bij ons neer en wij geven direct advies op maat, wel of geen klant van VOIPZeker. Wij zijn gespecialiseerd in oplossingen voor zzpérs, MKB- en grote bedrijven. Ben je er al uit, dan kun je hier je eigen VoIP pakket samenstellen.
user_06.png
Vragen?

Heb je nog vragen na het lezen van dit artikel? Bel ons op 088 066 0550 of stuur een e-mail naar [email protected].

Klant worden

Ben je na het lezen overtuigd van onze oplossingen? Word direct klant en ga binnen 5 minuten live. 

Toch een collega spreken?

Kom je er niet helemaal uit of ben je benieuwd naar onze diensten? Bel onze klantenservice op 088 066 0550 of stuur een e-mail naar [email protected].