Search

Geluid en muziek

Hier kan je alle geluidsbestanden die worden gebruikt voor het keuzemenu, wachtmuziek, welkomstteksten en nog veel meer vinden. Je kan zelf geluidsbestanden opnemen met Geluidsrecorder. Als je liever een professionele stem hebt kunnen wij deze ook tegen meerprijs leveren.

Hoe kun je geluiden en muziek beheren in de Unite Telefooncentrale?

Volg de stappen hieronder om je geluid en muziek te beheren. Hier kan je de audiobestanden die worden gebruikt voor je keuzemenu en wachtrij aanpassen. 

 

Geluid en muziek beheren – start

Stap 1

Log in op je Unite telefooncentrale

inloggegevens

 

Geluid en muziek beheren – geluidsgroep openen

Stap 2

Klik op ‘Gebruikers’ in het links van het menu. 

Geluidsfragmenten groeperen

 

Stap 3

Klik linksonder op ‘Geluidsbeheer‘. 

Geluidsfragmenten groeperen

 

Geluid en muziek beheren – geluidsgroep aanmaken

Stap 4

Klik op ‘Geluidsgroep beheer‘.

2 Geluid en muziek beheren

 

Stap 5

 Als je bijvoorbeeld welkomstteksten wilt groeperen, geef je de groep dan de naam ‘Welkomstteksten‘. 

 
geluid muziek beheren 00

 

Stap 6

Klik vervolgens op ‘+ voeg groep toe‘. 

geluid muziek beheren 01

 

Geluid en muziek beheren – geluiden toevoegen

Stap 7

Klik vervolgens op ‘Welkomst tekst map‘ om je groep te openen.

geluid muziek beheren 02

 

Geluidsfragment toevoegen aan groep

Stap 8

Klik op ‘Geluid toevoegen‘ om een geluid toe te voegen aan je map. 

geluid muziek beheren 04

 

Stap 9

Upload nu jouw voicemailbericht door de volgende stap te nemen. (Heb je deze nog niet, klik dan op ‘Geluid opnemen‘ boven in het menu. Dit wordt toegelicht bij stap ) Of laat je teksten inspreken door een professionele stemacteur.

Voeg nu je geluidsfragment toe, door een audiobestand te slepen naar het omcirkelde vak. Of klik op het omcirkelde vakje en blader door geluidsbestanden en selecteer je geluidsfragment. 

(De audiobestanden dienen in het formaat: .MP3, .WAV of .M4A te zijn opgeslagen.)

geluid muziek beheren 05

 

Wachtmuziek voor de telefoon  – activeren

Stap 10 (Optioneel)

Klik nu op ‘selecteer een geluidsgroep‘ of op ‘het pijltje naar beneden‘.

geluid muziek beheren 07

 

Stap 11 

Klik vervolgens op toevoegen.

geluid muziek beheren 08

 

Stap 12

Wanneer je boven in het menu klikt op ‘Geluid opnemen‘ kom op deze pagina terecht. Hier kun je zelfstandig een geluid opnemen. 

Klik op het groene microfoontje en spreek je bericht in.

geluid muziek beheren 09

 

Stap 13

Wanneer je een geluidsfragment hebt ingesproken kun je het geluidsfragment terugluisteren door op het afspeel-icoontje te drukken. Ook kun je het geluidsfragment downloaden door op het download icoon te drukken. 

 

geluid muziek beheren 10

 

Stap 14

Selecteer de geluidsgroep waarin je geluidsfragment in wil groeperen. 

geluid muziek beheren 11

 

Stap 15

Geef je nieuwe geluidsfragment een naam onder de kop naam.

geluid muziek beheren 12

 

Stap 16

Je kunt achteraf ook geluidsfragmenten aanpassen of verwijderen. Dit kan door op het bewerk icoontje te klikken of op het verwijder icoontje aan de rechterkant.

geluid muziek beheren 12

 

Geluid en muziek beheren – geluiden aanpassen

Stap 17

Je kunt achteraf ook geluidsfragmenten aanpassen of verwijderen. Dit kan door op het bewerk icoontje te klikken of op het verwijder icoontje aan de rechterkant.

geluid muziek beheren 14
user_06.png
Vragen?

Heb je nog vragen na het lezen van dit artikel? Bel ons op 088 066 0550 of stuur een e-mail naar info@voipzeker.nl.

Klant worden

Ben je na het lezen overtuigd van onze oplossingen? Word direct klant en ga binnen 5 minuten live. 

Toch een collega spreken?

Kom je er niet helemaal uit of ben je benieuwd naar onze diensten? Bel onze klantenservice op 088 066 0550 of stuur een e-mail naar helpdesk@voipzeker.nl.