Search

Wat is QoS? (Quality of Service)

Quality of Service (QoS) is de verzamelnaam voor de technieken die ervoor zorgen dat telefonieverkeer op een netwerk gegarandeerde bandbreedte krijgt toegewezen. Hierdoor beïnvloedt het overige internetverkeer de VoIP telefoongesprekken niet.

Een netwerk dat QoS biedt, kan bepaald verkeer dus voorrang geven (in snelheid en/of betrouwbaarheid) boven ander verkeer. Dit is van levensbelang voo VoIP.

Normaal gesproken is er op een netwerk voldoende bandbreedte aanwezig voor VoIP telefonie en overige data. Het is mogelijk dat er al veel dataverkeer wordt gegenereerd binnen het interne netwerk. Dit gebeurt veel bij bijvoorbeeld bedrijven in de grafische sector of bij bedrijven met meer dan 20 werkplekken.

In zo’n geval is het zeker aan te raden om telefonieverkeer voorrang te gaan geven binnen het bedrijfsnetwerk. Professionele (managed) netwerkswitches en routers kunnen zo ingesteld worden dat de telefoniepakketjes gegarandeerd bandbreedte krijgen.

Vragen? Wij helpen graag!

Vind gemakkelijk zelf het antwoord op al jouw vragen via onze FAQ pagina’s. Wil je meer weten over de voordelen met VoIP van VOIPZeker of wil je advies over hoe onze diensten jouw bedrijfsvoering kunnen optimaliseren? 

Aarzel dan niet en neem contact op met experts via 088 – 066 0550 (*bestaande klanten bellen gratis) of stuur een e-mail naar info@voipzeker.nl.

user_06.png
Vragen?

Heb je nog vragen na het lezen van dit artikel? Bel ons op 088 066 0550 of stuur een e-mail naar info@voipzeker.nl.

Klant worden

Ben je na het lezen overtuigd van onze oplossingen? Word direct klant en ga binnen 5 minuten live. 

Toch een collega spreken?

Kom je er niet helemaal uit of ben je benieuwd naar onze diensten? Bel onze klantenservice op 088 066 0550 of stuur een e-mail naar helpdesk@voipzeker.nl.