Search

Wat is het verschil tussen VOIPZeker en Skype?

Regelmatig krijgen wij de vraag wat het verschil is tussen VOIP en Skype. Skype is zeer geschikt voor particulier gebruik waarbij er geen eisen worden gesteld aan bereikbaarheid. Zakelijk gezien is het onverstandig dit product in te zetten. Hieronder een aantal nadelen van Skype.

Enkele verschillen tussen VOIPZeker en Skype op een rij:

  • Het doel van Skype is om telefoongesprekken te kunnen voeren tussen computersystemen onderling. Dwars door firewalls en achterliggende (beveiligde) netwerk infrastructuren heen. Dit is bovendien het risico m.b.t. beveiliging. Hackers zouden bijvoorbeeld de ‘voice stream’, welke bestaat uit data, kunnen gebruiken om beveiliging in netwerken te passeren.
  • Allebei de gebruikers moeten Skype hebben en online zijn. Je moet dus van te voren een afspraak maken voor het bellen (bij de gratis versie).
  • Zowel de computer/applicatie op smartphone van de verzender als die van de ontvanger moet tegelijkertijd aanstaan om elkaar te kunnen bereiken. Als de computer of applicatie op je telefoon uitstaat ben je dus niet bereikbaar.
  • Skype biedt geen telefooncentrale mogelijkheden. Dus beperkte functionaliteiten en uitbreidingen.
  • Skype is meer virusgevoelig en installeert wel eens ongewenste zaken mee op een computer. De gebruiker wordt hier niet over geïnformeerd en moet een ontzettend goede beveiling aanschaffen. 
  • Gesprekken zijn niet stabiel en gesprekken vallen wel eens weg. VOIPZeker is ontzettend stabiel, betrouwbaar en veilig. Met VoIP klinken gesprekken haarzuiver.
  •  Niet iedereen heeft Skype wat, in combinatie met de gratis versie, grote beperkingen met zich meebrengt. Met VoIP van VOIPZeker kun je altijd en overal iedereen bellen en gebeld worden.
  • Wanneer een gebruiker gaat betalen per minuut, is er een beperking van de telefoonnummers die gebeld kunnen worden. Waaronder noodoproepen.
  • Een gebruiker moet vooraf afrekenen en dus genoeg krediet hebben staan om met Skype te kunnen bellen. VOIPZeker hanteert een standaard maandbedrag voor jouw abonnementskosten, waardoor je niet voor verrassingen staat. De belkosten kunnen natuurlijk wel afwijken. De facturen worden achteraf automatisch geïncasseerd
  • Het krediet van Skype vervalt standaard na 6 maanden. VOIPZeker hanteert geen krediet of beperkingen.
  • Hoewel de aanbiedingen interessant ogen, moet een gebruiker rekening houden met de fair use policy voor de ‘onbeperkt bellen’-abonnementen.
  • Gesprekskosten per minuut zijn hoger bij Skype dan bij VOIPZeker.
  • Bij Skype betaal je vooruit met een tegoed. Bij VOIPZeker krijg je altijd achteraf de rekening en kan deze automatisch worden geïncasseerd. Geen omkijken meer.

Vragen? Wij helpen graag!

Vind gemakkelijk zelf alle antwoorden via onze FAQ pagina’s. Kun je het antwoord niet vinden en/of wil je overstappen naar VoIP van VOIPZeker?

Bel dan voor vrijblijvend advies naar 088 – 066 0550 (bestaande klanten bellen gratis) of stuur een e-mail naar info@voipzeker.nl.

user_06.png
Vragen?

Heb je nog vragen na het lezen van dit artikel? Bel ons op 088 066 0550 of stuur een e-mail naar info@voipzeker.nl.

Klant worden

Ben je na het lezen overtuigd van onze oplossingen? Word direct klant en ga binnen 5 minuten live. 

Toch een collega spreken?

Kom je er niet helemaal uit of ben je benieuwd naar onze diensten? Bel onze klantenservice op 088 066 0550 of stuur een e-mail naar helpdesk@voipzeker.nl.