SIP ALG uitschakelen
Wat is SIP ALG en welke problemen veroorzaakt dit? SIP ALG, oftewel SIP Application Layer Gateway, is een speciaal stukje software in NAT (Network Adress Translation) routers. Deze software probeert de problemen die NAT veroorzaken in samenwerking met SIP op te lossen. Helaas maakt SIP-ALG vaak meer kapot dan het oplost.
Het is daarom van groot belang dat SIP-ALG uitgezet wordt in de router. Gebeurt dit niet dan ontstaan er allerlei rare problemen waarbij het account zich niet kan registreren of er niet mee gebeld kan worden (of soms zelf zaken als eenzijdige audio etc).
Kan je SIP ALG niet uitzetten op je router dan kan je als alternatief poort 5090 gebruiken om dit te omzeilen.
De problemen die veroorzaakt worden door het aanzetten van SIP ALG zijn o.a.:
- Eenrichtingsgeluid bij het opnemen van een telefoongesprek.
- Geen geluid bij aanname van het telefoongesprek.
- Gesprekken doorverbinden mislukt.
- Kan een gesprek niet in de wacht zetten.
- Kan een oproep niet uit de wacht halen.
- Slechts 1 telefoon in een belgroep rinkelt niet.
- Slechts 1 telefoon in een belgroep rinkelt wel.
Vragen? Wij helpen graag!
Leg je wensen bij ons neer en wij geven direct advies op maat, wel of geen klant van VOIPZeker. Wij zijn gespecialiseerd in oplossingen voor zzpérs, MKB- en grote bedrijven. Ben je er al uit, dan kun je hier je eigen VoIP pakket samenstellen.
Heb je nog vragen na het lezen van dit artikel? Bel ons op 088 066 0550 of stuur een e-mail naar info@voipzeker.nl.
Ben je na het lezen overtuigd van onze oplossingen? Word direct klant en ga binnen 5 minuten live.
Toch een collega spreken?
Kom je er niet helemaal uit of ben je benieuwd naar onze diensten? Bel onze klantenservice op 088 066 0550 of stuur een e-mail naar helpdesk@voipzeker.nl.