Search

Mijn internet is traag, ligt dat aan mijn eigen netwerk?

Dat zou inderdaad een mogelijkheid kunnen zijn. De snelheid kan negatief worden beïnvloed, voorbeelden hiervan zijn:
  • Veel verkeer op je eigen netwerk – Bijvoorbeeld door het maken van een backup of grote bestanden downloaden.
  • Verouderde bekabeling of apparatuur – Een oude 10 Mbit/s router of switch haalt niet de snelheid van een 100 of 1000 Mbit/s router of switch.
  • Draadloos internet – Wifi wordt soms beperkt door muren en vloeren. Internet via een ethernetkabel is sneller, maar vaak minder praktisch. Controleer je wifi bereik en doe de gratis speedtest onderaan de pagina.
  • Internet provider – Controleer of het internetsignaal dat op kantoor binnenkomt wel snel genoeg is. Is dit niet het geval, dan ligt de oorzaak bij je huidige provider.
  • Trage computer – Al is je internetverbinding nog zo snel, als je computer dit niet aankan schiet je er niet veel mee op. Controleer of het aan je trage computer ligt en breid indien nodig de hardware uit (RAM gebeugen, SSD schijf etc.)

Vragen? Wij helpen graag!

Vind gemakkelijk zelf het antwoord op al jouw vragen via onze FAQ pagina’s. Wil je meer weten over de voordelen van fax to email met VoIP van VOIPZeker of wil je advies over hoe onze diensten jouw bedrijfsvoering kunnen optimaliseren? Aarzel dan niet en neem contact op met experts via 088 – 066 0550 (*bestaande klanten bellen gratis) of stuur een e-mail naar info@voipzeker.nl.

Ben je benieuwd naar je huidige up- en downloadsnelheid? Doe dan de gratis speedtest en controleer je internet snelheid.

user_06.png
Vragen?

Heb je nog vragen na het lezen van dit artikel? Bel ons op 088 066 0550 of stuur een e-mail naar info@voipzeker.nl.

Klant worden

Ben je na het lezen overtuigd van onze oplossingen? Word direct klant en ga binnen 5 minuten live. 

Toch een collega spreken?

Kom je er niet helemaal uit of ben je benieuwd naar onze diensten? Bel onze klantenservice op 088 066 0550 of stuur een e-mail naar helpdesk@voipzeker.nl.